13 Haziran 2011

Football Manager'e Yeni Boyutlar Kazandırın #1


Gönül isterdi ki bu yazıyı kişisel blog sayfamda değil uzun süre yöneticiliğini de yaptığım eski sevdam Cmfmfan'da yazıp sizlere ulaştırsaydım.Ancak bir takım olaylardan sonra uzak kalamadığımı anladığım bu oyun hakkındaki makalelerimi ara ara buradan sizlere takdim edeceğim.
Malum yaz ayları geldi.Herkes boş vakitlerini geçirebileceği eğlenceli bir oyun aramanın telaşı içerisindeyken ben ve benim gibi yıllardır bu oyunun müptelası olan siz değerli arkadaşlarım için macera aramaya gerek yok.Adresimiz belli:Football Manager.Peki ama bütün yıl oynadığımız bu oyunu daha sıradışı hale nasıl getirebiliriz?Oynarken,sıkılmayacağımız,eğlenceli vakit geçirebileceğimiz bir uğraşa nasıl dönüştürebiliriz oyunumuzu?Burada bunun için yapılabileceklerden bahsedeceğim ilk yazımda.

1-Büyük ligleri bir kenara atın kendi liginizi keşfedin

 Şüphesiz bütün yıl oynamışızdır İngiltere Premier Lig'inde,Serie A'da yada ne bileyim Bundesliga'da.Artık oralardan şöyle bir uzaklaşma vakti gelmedi mi sizce de?Daha zorlu ve daha eğlenceli olabilecek Kuzey ülkelerinin ligleri ile futbolla yeni yeni tanışan ülkelerin liglerini mutlaka denemelisiniz.İsveç Ligi,Macaristan Ligi,Çek Ligi,Bulgar Ligi ilginizi çekecektir.Üstelik böyle bir ligden çıkaracağınız şampiyonla Devler Ligi'nde,Avrupa'nın en üst düzey organizasyonun mücadele ettiğini düşünsenize.Klübün hemen hemen 5 katı bir gelirin yanı sıra lige göre mükemmel bir popülarite sizi bekliyor olacak.Üstelik başarısızlık halinde de kimse sizden hesap sormaz kolay kolay.

2-Transferde kendiniz olun 
Football Manager veya Championship Manager'de her serinin gözde futbolcuları vardır.Herkes oyunu açar açmaz bu oyuncuları takımına alır,taktiği oturttuktan sonra da bu isimleri ilk 11'e yerleştirir ve peşpeşe gelen galibiyetleri,gollü maçları ayağını uzattığı yerden keyifle izler.Belki bütün sene bunu yapmış olabiliriz ancak oyundan keyif almak için artık başka yollar bulmalıyız kendimizde.Klasikleşen Cardozo,Ganso,Veratti transferleri yerine takımıza bağlı olarak başka yıldız adayları peşinde koşmalıyız.Örneğin Türkiye'de kariyer yapacaksanız Çek Ligini,Slovak oyuncuları hatta MLS'te mücadele eden Güney Amerikalı oyuncuları takip edin.İnanın çok daha uygun fiyata daha faydalı isimler bulacaksınız.Bu da size oyunun asıl amaçlarından biri olan oyuncu keşfi zevkini yaşatacaktır.

3-Mevkilere Önem Vermeyin
Benim gibi transfer manyağı bir yapınız varsa bu söylediğim olay pek başınıza gelmez ancak yine de yazayım.Belki de yazacaklarım içerisinde en eğlenceli olan kısım bu.
Oyuncuların mevkilerine takılıp kalmayın.Misal sıradan bir lig maçına çıkacaksınız fakat forvet oyuncularınızın biri cezalı diğeri de sakat.Bu durumda özellikle hava toplarına hakim Servet Çetin,Bayal gibi stoperlerinizi orada deneyebilirsiniz.İnanın bana çokta verimli oluyorlar beklenenin aksine.Ben Servet Çetin'i tıpkı reelde Hagi'nin yaptığı gibi yaklaşık 5 maçta ileri uca koymuştum ve attığı 2 golle kritik puanlar getirmişti bana.
Hatta bu işi abartıp siyahi,atletik bir kalecinizi de o mevkide deneyebilirsiniz.Bunu benden önce deneyen oldu mu diye şöyle bir araştırdım ve Galatasaraylı bir arkadaşımın Robinson Zapata ile yarattığı harikaları buldum.
Buyrun size o videolar:



Hele şu 2.golü milyon Euro'lar saçtığım golcülerim bile atamıyor benim senelerdir.Şaka bir yana bu kaleciler bir başka oluyor forvette.Fm efsanesi Enyeama ile attığım bir gol hala aklımda.Denemelisiniz.

4-Altyapıya Dair Planlarınız Olsun
Ne kadar zengin bir finansa sahip olursanız olun.Altyapınız sağlam olmadıktan sonra asla uzun vadeli bir kariyer yapamazsınız.Bunu bir görev olarak değil de eğlence olarak görürseniz inanılmaz zevk alabilirsiniz oyundan.Ben bir Galatasaray kariyerimde altyapıdan her yıl 2 oyuncuyu direkt 18'e alma hedefi koymuştum kendime ve hakkaten 4.yılın sonunda müthiş bir yapıya sahip olmuştum.Ne yabancı sıkıntısı oluyor ne finans.Tamamen kendin pişir kendin ye.Tabi alt yapı hocalarına da ihtiyacınız var fazlasıyla.Paranızın büyük kısmını buraya harcarsanız Porto gibi bir sisteme ulaşmanız hayal değil.

5-Futbolla Arası İyi Olmayan Milli Takım Seçin


Sabrınızı ölçmek,mini bir takımla Dünya futbol arenasına açılmak istiyorsanız bu tavsiyemi mutlaka gerçekleştirin.Bunun için en ideal takımlar San Marino ve Faroe Adaları.Belki benim futbol ve managerlik oyunu zekam bu takımlara büyük başarılar yaşatamadı ancak San Marino ile 2020 yılında Fransa'yı yenmek gibi bir hedef peşinden koşmak çok fantastik gelmiyor mu size de?

Devam Edecek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Buy Printable Coupons